Soft Blanket
Selamat tak cantik !
4 Candy
20 February 2011 | 18:31

Assalamualaikum

dah dah. dengar title post nih, aku tak cantik ! ehem. humble la plak. tapi serious ni. tak tipu. tolong lah percaya. hahah. well. orang yg kurang bijak kan kata cantik tu only for appearance je. So, honest statement, aku tak cantik. Terima kasih sebab dengar. Tapi serious kebetulan, tadi ada plak orang post (tapi bukan kat blog la). Mai bace apa yang dia (tak tau siapa) habaq yek.
gambar hiasan
Hear this,
Kerana saya tidak cantik.. saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.  
Kerana saya tidak cantik..saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya. 
Kerana saya tidak cantik..saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki. 
Kerana saya tidak cantik..saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain. 
Kerana saya tidak cantik..saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita, dan 
kerana saya tak cantik, akhirnya saya menemui insan yang mencintai saya seadanya.Paling penting,  
kerana saya tak cantik..saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. 
Cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa.
lagipun lumrah la lelaki camni . haha. Salah kan lelaki pulak. Anyway, sesiapa yang rasa tak cantik, atau kurang menarik tu, tak payah la low confident sangat. Ouh ouh.patut la aku tak peduli dorang pakai make up ke ape ke. bangga diri gupenye. ade jugak ek orang bangga sebab tak cantik. gila ! haha. tetap tak peduli. Siapa lagi tak peduli kan kecuali aku.

kita bukan attention seekers right ? We also not attention whore. Kita tak perlu kan semua tu untuk hidup. Just be beautiful in our creator and true love also among true friends eyesSyukur. Yang penting, smart thinking and tidy appearance di samping sentiasa bersyukur ok.
Jika kamu rasa terlalu bangga dengan kekacakan yang ada pada dirimu atau pada kekasihmu, ketahuilah ia hanya sedikit sahaja dari kekacakan yang Allah berikan pada Nabi Yusuf a.s.

“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki.” Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki.Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki dan ditayang sesuka hati.

p/s: Bersyukur atas pemberian Allah yang sempurna fizikal. Alhamdullillah. 

Labels: ,


PAST | PRESENT

Instagram